FORUM HANIMEFENDİLER
2 Yaş gelişim süreçleri 8cauba11
FORUM HANIMEFENDİLER
2 Yaş gelişim süreçleri 8cauba11
FORUM HANIMEFENDİLER
Would you like to react to this message? Create an account in a few clicks or log in to continue.

FORUM HANIMEFENDİLER

FORUM HANIMEFENDİLERHoş geldin, .
Son Ziyaretiniz: Perş. Ocak 01, 1970
Mesaj Sayınız: 0

 
AnasayfaKapıLatest imagesKayıt OlGiriş yapupload

 

 2 Yaş gelişim süreçleri

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Adminiçe
YÖNEETİCİ
YÖNEETİCİ
Adminiçe


Mesaj Sayısı : 1947
Kayıt tarihi : 29/12/09
Yaş : 38
Nerden : konya

2 Yaş gelişim süreçleri Empty
MesajKonu: 2 Yaş gelişim süreçleri   2 Yaş gelişim süreçleri Icon_minitimeCuma Şub. 05, 2010 8:38 pm

2 YAŞ GELİŞİM SÜREÇLERİ



MOTOR GELİŞİMİ

ALGISAL GELİŞİMİ

DİL GELİŞİMİ
SOSYAL GELİŞİMİ

BİLİŞSEL GELİŞİMİ




MOTOR GELİŞİMİ


¨ Ayağının tümünü kullanarak sağlam adımlarla güvenlik içinde koşar,kolaylıkla durup yeniden koşmaya başlayabilir,

¨ Alçak bir basamaktan aşağı atlayabilir,

¨ Dengesini yitirmeden çömelebilir ve ellerini kullanmadan yeniden ayağa kalkabilir,

¨ Mobilyaların üzerine çıkıp yeniden aşağıya inebilir,

¨ Parmaklığa veya duvara tutunarak merdivenlerden çıkabilir ve aşağı inebilir,

¨ Büyük bir topa tekmeyle vurmaya çalıştığında topun üstüne yürür,

¨ Üç tekerlekli bisiklete oturur ama pedalları kullanamaz,

¨ Çocuk bahçesinde bulunan bazı kolay aletlere tırmanabilir,

¨ Büyük oyuncakları kolaylıkla itip çekebilir,ama önüne bir engel çıktığında oyuncağı yönlendirmede güçlük çeker,

¨ Aldığı nesneleri yerine koyabilir,

¨ Küçük şekerlerin paketlerini büyük bir beceriyle açabilir,

¨ Tahta küplerle altılı ve sekizli kuleler yapar,

¨ Kalemi başparmağı ve ilk iki parmağını kullanarak ucuna yakın bir yerden tutar,

¨ Kendiliğinden hem dairesel hem de ileri geri karamalar yapar,

¨ Sayfaları tek tek çevirebilir,




ALGISAL GELİŞİMİ


¨ Resimli kitaplara bakmaktan çok hoşlanır,

¨ Fotoğraflarda tanıdığı yetişkinleri ayırt edebilir,

¨ 3m uzaklıktaki çok küçük oyuncakları görür ve isimlendirebilir,

¨ İki ya da daha çok sözcüğü bir araya getirerek basit cümleler oluşturabilir,

¨ Sürekli olarak nesnelerin ve insanların isimlerini sorar,

¨ Oyun oynarken kendi kendine konuşur ama konuşmalarının çoğu hala başkalarınca anlaşılmaz,

¨ Çocuk şiirlerine ve şarkılarına eşlik eder,

¨ İstenildiğinde saçını,elini, burnunu, gözünü, ağzını, ayaklarını doğru olarak gösterir,

¨ Basit yönergeleri yerine getirebilir,

¨ Her iki gözü ayrı ayrı kapatıldığında iğne,sicim gibi nesneleri eline alabilir,

¨ Resimli kitaplardaki çok ince ayrıntılara dikkat edebilir,

¨ Artık fotoğrafta kendini tanımaya başlamıştır,

¨ İsmini tümüyle bilir,

¨ Heyecanlandığında herhangi bir şeye büyük bir istek duyduğunda kekeleme görülebilir,

¨ Basit birkaç çocuk şarkısı söyleyebilir,







DİL GELİŞİMİ


¨ Bildiği 50 veya daha fazla sözcüğü kullanır ve pek çoğunu anlar,

¨ İsim ve nesnelere ait hızla oluşan bir sözcük hazinesi oluşmaktadır,

¨ Düşünce süreçleri gelişmektedir, ama hala sistematiklik kazanamamıştır,

¨ Durmaksızın konuşurlar,

¨ Kurduğu cümlelerin yapısı çocuksu özellikler taşır,

¨ Sorduğu sorulara kısa ve basit yanıtlar beklemektedir,

¨ 2,5 yaşa doğru kullandığı sözcük sayısı 200 ya da daha fazla olabilir,

¨ Ben, beni/bana, ve sen zamirlerini doğru olarak kullanabilir,







SOSYAL GELİŞİMİ


¨ ¨ ¨ Üstüne dökmeden kaşıkla yemek yiyebilir,

¨ Güçlük çekmeden bardağı eline alır, içer ve yeniden yerine koyabilir,

¨ Şapkasını ve ayakkabısını giyebilir,

¨ Tuvalet gereksinimini uygun zamanda dile getirip haber verebilir,

¨ Evin içinde annesinin peşinde dolaşır ve eve ilişkin etkinlikleri oyunları aracılığıyla taklit eder,

¨ Aşırı duygulanma, yorgunluk ya da korku durumunda anne /babaya sıkıca sarılır,

¨ İsteklerinin anında yerine getirilmesini ister,

¨ Sahip olduğu şeyleri korur,

¨ 2,5 yaşına doğru çatal kullanmaya başlayabilir,

¨ Son derece canlı ve etkindir, yerinde duramaz, sürekli olarak hareket eder,engellendiğinde karşı çıkar,

¨ Çevredeki olası tehlikelere karşı duyarlı değildir,

¨ Engellendiğinde öfke nöbetleri geçirebilir,

¨ Rol ağırlıklı dramatik oyunlar oynar,






BİLİŞSEL GELİŞİMİ


¨ Nesneleri tam olarak sembolize etmeye başlamıştır,

¨ Bir sembolle bu sembolün temsil ettiği nesne arasındaki ilişkiyi anlamaya başlamıştır,

¨ Bu yaştaki çocuğa göre hareket eden her şey canlıdır(animizim),



ALINTIDIR
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
https://taha2007.yetkin-forum.com
 
2 Yaş gelişim süreçleri
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» 6-9 AY GELİŞİM SÜREÇLERİ
» 12 - 18 Ay gelişim süreçleri
» 3 Yaş gelişim süreçleri
» 4 Yaş gelişim süreçleri
» 5 Yaş gelişim süreçleri

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
FORUM HANIMEFENDİLER :: BEBEK SAĞLIĞI VE BAKIMI :: Ay Ay Bebek Gelişimi-
Buraya geçin: