FORUM HANIMEFENDİLER

FORUM HANIMEFENDİLER

FORUM HANIMEFENDİLERHoş geldin, Misafir.
Son Ziyaretiniz:
Mesaj Sayınız: 0

 
AnasayfaKapıKayıt OlGiriş yapupload

Paylaş | 
 

 Plates (Pilates) Nedir?

Aşağa gitmek 
YazarMesaj
Adminiçe
YÖNEETİCİ
YÖNEETİCİ
avatar

Mesaj Sayısı : 1947
Kayıt tarihi : 29/12/09
Yaş : 31
Nerden : konya

MesajKonu: Plates (Pilates) Nedir?   C.tesi Ocak 02, 2010 4:23 pm

Plates (Pilates) Nedir?

Pilates tekniğine ismini veren Joseph Plates, 1880'de Düsseldorf'ta dünyaya geldi.
Astım ve romatizmayla boğuşan ve çelimsiz bir çocuk olan Plates, genç yaşta kayak ve jimnastikle ilgilenerek vücudunu geliştirdi. 1912'de İngiltere'de sirk cambazı, boksör ve dedektiflere kendini koruma dersleri veren Plates, Birinci Dünya Savaşı döneminde düşman ilan edilerek Lancaster bölgesinde kampa alındı.
Kampta hastabakıcılık yapan ve burada kendi tekniğini geliştiren Plates, burada askerlere tekniğini öğretti. İngiltere'de 1918'de pekçok kişinin ölümüne neden olan grip salgınından Plates'in kampındakiler etkilenmeyince uyguladığı teknik ön plana çıktı. Savaştan sonra Almanya'da metodunu geliştirmeye devam eden ve şehir polislerine öğreten Plates, 1926'da ABD'ye göç etti ve stüdyosunu açtı. Graham, Balanchine gibi ünlü dansçıların da öğrencileri arasında yer aldığı Pilates'in yöntemi giderek yaygınlaştı.
21. yüzyılda hala gözde olan plates, Madonna, Hugh Grant, Britney Spears, Julia Roberts gibi ünlüler tarafından benimsendi. Güçlü bir vücut yaratmayı hedefleyen pilates, 30-40 temel hareketle tüm vücut için kondisyon sağlıyor.

Joseph Plates’in “kontroloji” adını verdiği metodu, zihin ve beden bütünlüğü öngören denge nefes ve hareket sistemlerinin bir sentezidir. Eklem ve kemikleri hayat boyu korumak için kas güçlendiren, esneten ve özellikle içsel karın kaslarının kuvvetlendirilmesi esasına dayanan bir sistemdir.
Joseph Plates, egzersizlerini şöyle tanımlamıştı:

“Sadece üç derste farkı hissedecek, on derste farkı görecek ve 20 derste tamamen farklı bir vücuda sahip olacaksınız”.

Pilates egzersizlerinin amacı; karın ve sırt bölgelerini eşit oranda güçlendirip, vücudumuzun üst kısmında sağlam bir iskelet oluşturmaktır. Pilatese göre vücut merkezi, derindeki kaslarla bel kemiğine en yakın kaslardan oluşur. Klasik egzersizlerde zayıf kaslar zayıflama, güçlü kaslar güçlenme eğilimindedir. Bu da dengesiz adale yapısına, kronik bel ağrısı ve sakatlıklara yol açabilir. Pilates’te kas yapısı bir bütün haline getirilir. Kilo vermeseniz de ince görünürsünüz. Sakatlanmaları zorlaşır. Dayanıklılık artar, metabolizma hızlanır.
Her 10 kişiden 8′i, yaşamının bir döneminde, iskelet ve kas sistemi sorununun etkisi altında kalıyor. Omurganın düzgün kullanılmadığı, vücut dengesinin bozuk olduğu oturuş şekilleri, duruş bozuklukları, yanlış oturuş pozisyonlarında uzun süre kalınması ve tekrarlanan hareketler; kaslarda gerilme, yorgunluk ve stres giderek ağrılı kas spazmlarına yol açıyor. Sonucunda kişilerde sırt ve boyun ağrıları şikayetleri ortaya çıkıyor.

Altı Plates Prensibi
1. Konsantrasyon: Plates yaparken hareketlere yogunlaşmak bedenin uyum içinde nasıl çalıştığına ve hangi kasları kullanıp ve hangilerinin kullanılmadığına dikkat etmek gerekmektedir.
2. Kontrol: Plates metodunda konrol için bedenin iyi dinlenmesi ve hareketlerin gösterildiği şekilde uygulanması olası sakatlıkların önlenmesi gerekir.
3. Merkezleme: Plates metodun'da doğru hareket göbek, bel, ve kalça çevresidir. iç organları ve omurgayı yerinde tutan kas sistemlerini içerir. Merkezleme esnemeyi ve uzamayı sağlar.
4. Akıcı Hareket: Hareket acele edilmeden her noktadan tek, tek geçerek ama aynı zamanda hiç duraksamayarak yapılmalıdır.
5. Kesinlik: Hareket belirsizce değil tam yapılmalıdır. Hareketler birbiri ile koordineli olmalıdır.
6. Nefes: Nefes alıp verme panik olmadan sırtın arkasına ve altına derin nefes alıp bütün nefesi tamayıyla dışarı üflemek yoluyla olmalıdır. Böylece yapılan nefes verme hareketinde kanımızı tamamen temizlemiş oluruz.

ALINTIDIR
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://taha2007.yetkin-forum.com
nesrin
Moderatör
Moderatör
avatar

Mesaj Sayısı : 95
Kayıt tarihi : 23/02/10
Yaş : 53
Nerden : *****

Cüzdan
Altın Altın: 0
para para: 0

MesajKonu: Geri: Plates (Pilates) Nedir?   C.tesi Mart 06, 2010 9:27 pm

Plates çokda zevkli hiç yorulmuyorsun
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://amatorceorguler.blogspot.com/
Adminiçe
YÖNEETİCİ
YÖNEETİCİ
avatar

Mesaj Sayısı : 1947
Kayıt tarihi : 29/12/09
Yaş : 31
Nerden : konya

MesajKonu: Geri: Plates (Pilates) Nedir?   Paz Mart 07, 2010 12:58 pm

bende plates topu alayımda yapacam sexi :spor:

_________________






Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://taha2007.yetkin-forum.com
nesrin
Moderatör
Moderatör
avatar

Mesaj Sayısı : 95
Kayıt tarihi : 23/02/10
Yaş : 53
Nerden : *****

Cüzdan
Altın Altın: 0
para para: 0

MesajKonu: Geri: Plates (Pilates) Nedir?   Paz Mart 07, 2010 4:12 pm

bencede al tv de ebru şallıyla beraber yaparısın :)))))))))))))))
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://amatorceorguler.blogspot.com/
nimet
Moderatör
Moderatör
avatar

Mesaj Sayısı : 92
Kayıt tarihi : 23/02/10

Cüzdan
Altın Altın: 0
para para: 0

MesajKonu: Geri: Plates (Pilates) Nedir?   Salı Mart 23, 2010 8:39 am

paylaşım için teşekkürler. kızlar valla bende düşünüyorum almayı :))
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
hamaratabla
YENİ ÜYE
YENİ ÜYE
avatar

Mesaj Sayısı : 15
Kayıt tarihi : 08/02/10

MesajKonu: Geri: Plates (Pilates) Nedir?   Paz Mart 28, 2010 10:04 pm

Kızlar tavsıye ederim ben :spor: salonuna gıderken almıstım gercekten işe yarıyor :spor:
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://hamaratabla.yetkinforum.com
hamaratabla
YENİ ÜYE
YENİ ÜYE
avatar

Mesaj Sayısı : 15
Kayıt tarihi : 08/02/10

MesajKonu: Geri: Plates (Pilates) Nedir?   Paz Mart 28, 2010 10:08 pm

Bu gidişle zaten çok ihtiyacım olacak mutlu
Sayfa başına dön Aşağa gitmek
http://hamaratabla.yetkinforum.com
 
Plates (Pilates) Nedir?
Sayfa başına dön 
1 sayfadaki 1 sayfası
 Similar topics
-
» Evvabin namazı nedir, nasıl kılınır?
» Yoqa Nedir ?

Bu forumun müsaadesi var:Bu forumdaki mesajlara cevap veremezsiniz
FORUM HANIMEFENDİLER :: DİYET VE SPOR :: Egzersiz plates yürüyüş-
Buraya geçin: